معرفی نرم افزار سالیدورک

سالید ورکز یک نرم‌ افزار سه بعدی طراحی مکانیکی است که که بر روی مایکروسافت ویندوز اجرا می‌شود و توسط شرکت سالید ورکز (که اکنون زیر مجموعه‌ای از شرکت دسالت سیستمز فرانسه‌ است) توسعه یافته. این نرم‌ افزار اکنون یکی از محبوب ترین نرم‌افزارها در زمینه طراحی 3 بعدی مکانیکی است.


تاریخچه :
سالید ورکز در سال 1995 میلادی به عنوان رقیبی ارزان قیمت برای نرم‌افزارهای طراحی کامپیوتری نظیر پروانجینیر، آی دیاس، یونیگرافیکز، اتوکد و کاتیا عرضه شد. شرکت سالید ورکز در سال 1993 میلادی توسط جان هرشتیک بنیان گردید که دفتر مرکزی آن در کنکورد ماساچوست واقع بود و اولین محصول آن با نام سالید ورکز 95 در سال 1995 میلادی به بازار عرضه گردید. در سال 1997 میلادی دسالت سیستمز که عمده شهرت آن به علت نرم‌افزار طراحی کامپیوتری کاتیا است، شرکت سالید ورکز را خریداری کرد و اکنون 100 درصد سهام آن را در اختیار دارد. شرکت سالید ورکز از سال 2001 تا 2007 میلادی توسط جان مک النی رهبری می‌شد و اکنون تحت رهبری جف ری قرار دارد.


بازار :
سالید ورکز توسط بیش از 800 هزار نفر از طراحان و مهندسان مکانیک به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران سالید ورکز طیف وسیعی از کاربران خصوصی تا کارخانه‌های بزرگ را در بر می‌گیرند که پوشش دهنده بخشهای اعظمی از بازار ساخت و تولید است. فروش سالید ورکز به صورت غیر مستقیم و از طریق توزیع کننده‌ها و شرکای شرکت در تمام دنیا صورت می‌گیرد.

نرم‌افزارهایی که به طور مستقیم رقیب سالید ورکز هستند عبارتند از: پرو انجینیر، سالید اج، اینونتور.




رویکرد سالید ورکز :
سالید ورکز یک مدل ساز برای مدلسازی جامدات است که مبتنی بر پارا سالید بوده و از رویکرد پارامتری مبتنی بر ویژگی برای ساخت مدلها و مونتاژها استفاده می‌کند. پارامتر به ثابت‌های اطلاق می‌شود که مقدار آنها شکل یا هندسه مدل یا مونتاژ را تعیین می‌کند. پارامترها هم به صورت پارامترهای عددی نظیر طول خطوط یا قطر دایره بوده و هم به صورت پارامترهای هندسی نظیر مماس، موازی، متقارب، هم مرکز و غیره هستند. پارامترهای عددی می‌توانند از طریق استفاده روابط با یکدیگر مرتبط بوده که امکان برآورده ساختن خواسته‌های طراحی را فراهم می‌کند. خواسته‌های طراحی به این معناست که طراح مایل است تا مدل نسبت به تغییرات و به روز آوری‌ها به چه صورت پاسخ دهد.

 

به عنوان مثال ممکن است که شما بخواهید تا سوراخ در یک قوطی بدون توجه به ابعاد و اندازه‌های قوطی همواره در بالای آن قرار گیرد.سالید ورکز به شما اجازه می‌دهد تا سوراخ را به عنوان یک مشخصه در روی سطح تعریف نموده و بدون توجه به مشخصات قوطی که بعدا معلوم می‌گردد خواسته خود را برآورده سازد
 

مطالب مرتبط

: 1396/03/24     : 3476 : 1    : 9 شما نیز به این مطلب امتیاز دهید :
تصاویر این صفحه
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
2 + 4 = ?

آخرین مقاله ها