اسكنر سه‌ بعدي 3D Scanner

اسكنر سه‌ بعدي 3D Scanner اسکنر سه‌بعدی دستگاهی است که برای ‌جمع‌آوری اطلاعات درباره یک شی و عوامل ظاهری آن به تجزیه و تحلیل دنیای واقعی شی و محیط اطرافش می‌پردازد. این اطلاعات ‌جمع‌آوری شده برای ساخت مدل‌های سه‌بعدی مفیدند و برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی، قابل استفاده می‌باشند. هدف یک اسکنر سه‌بعدی، معمولاً ایجاد یک ابر نقطه‌ای از نمونه‌های هندسی در سطح یک شی می‌باشد. از این نقاط می‌توان برای پیش‌بینی شکل ظاهری شی مورد نظر استفاده کرد. اگر اطلاعات مربوط به رنگ در هر یک از نقطه‌ها، ‌جمع‌آوری شده باشد، حتی رنگ شی مورد نظر نیز تعیین خواهد شد. این نوع از اسکنر‌ها شباهت بسیاری به دوربین دارند.

اسكنر سه‌ بعدي 
اسکنر سه‌بعدی دستگاهی است که برای ‌جمع‌آوری اطلاعات درباره یک شی و عوامل ظاهری آن به تجزیه و تحلیل دنیای واقعی شی و محیط اطرافش می‌پردازد. این اطلاعات ‌جمع‌آوری شده برای ساخت مدل‌های سه‌بعدی مفیدند و برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی، قابل استفاده می‌باشند. هدف یک اسکنر سه‌بعدی، معمولاً ایجاد یک ابر نقطه‌ای از نمونه‌های هندسی در سطح یک شی می‌باشد. از این نقاط می‌توان برای پیش‌بینی شکل ظاهری شی مورد نظر استفاده کرد. اگر اطلاعات مربوط به رنگ در هر یک از نقطه‌ها، ‌جمع‌آوری شده باشد، حتی رنگ شی مورد نظر نیز تعیین خواهد شد. این نوع از اسکنر‌ها شباهت بسیاری به دوربین دارند.

اسکنرهای سه‌بعدی دارای قابلیت بسیاری به خصوص در شاخه طراحی هستند. این اسکنرها در طراحی محصولات، کمک می‌کنند و در فرآیندهای طراحی، اثربخشی کار با قطعات پیچیده و مشکل را، افزایش می‌دهند. همچنین می‌توانند در ازای مدل‌های اسکن شده قدیمی، نسخه‌های به‌روز شده تحویل دهند. همچنین در یک طرح اسکن شده، می‌توانند به طور خودکار قسمت‌های قدیمی یا از دست رفته را بازسازی کنند. استفاده از اسکنرهای سه‌بعدی به دلیل قابلیت‌های بالایی که دارند، روز به روز در حال افزایش است. سرعت بالا، ارائه مختصات دقیق و انعطاف‌پذیری در عملکرد، باعث استفاده گسترده از این ابزار در شاخه‌های مختلف علمی و هنری است.

اسکنر نیز یکی از ابزارهای مورد استفاده در سی ان سی های منبت است . چاره ای ندارید جز اینکه یا طرح خود را توسط نرم افزارهایی نظیر راینو طراحی کنید و یا اینکه به روشی نمونه موجود را وارد کامپیوتر نمایید . یکی از آن روشها اسکن کردن است . اگر نمی خواهید وارد این مقوله شوید شرکتهایی هستند که نمونه کار را از شما گرفته و فایل اسکن شده را تحویل می دهند . از جمله مشکلات این شرکتها ، هزینه بالای اسکن هر فایل ، هزینه سطح سازی ، احتمال پخش شدن فایل و … می باشد . اگر می خواهید با سی ان سی کار کنید و ادامه دهید ، به فکر تهیه یک اسکنر نیز باشید . آن را آموزش ببینید و متناسب با دستگاه خود قطعات را اسکن کنید .

انواع مختلفی از اسکنر ها موجود می باشد . بعضی از آنها دارای دقت بسیار دقیق در حد هزارم میلیمتر برای قالب سازی صنایع نظامی و پیشرفته می باشند . این دستگاهها پر دردسر ، بسیار گران و حجم فایل خروجی بسیار بالا می باشد . برای صنعت چوب نیازی به این اسکنر ها نیست . بعضی از آنها مستقیما جی کد می گیرند . برای تهیه اسکنر از اشخاص مجرب مشورت بگیرید تا هزینه زیادی گریبان شما را نگیرد.شما میتوانید برای تهیه یک اسکنر خوب در صنعت چوب و مبلمان حساب ویژه ای روی ما باز کنید .
 

مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :
    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    2 + 7 = ?

    آخرین مقاله ها