گزارش نمایشگاه قطعات خودروی اصفهان

گزارش آخرین دوره نمایشگاه بین المللی قطعات، مجموعه ها و صنایع وابسته خودرو اصفهان دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، مجموعه ها و صنایع وابسته خودرو اصفهان با حضور 115 مشارکت کننده از استان های تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، فارس و همدان و نمایندگی های فروش کشورهای آلمان، هلند، چین، کره جنوبی، فرانسه، ترکیه، ژاپن، سوئیس و سوئد در تاریخ 21 تا 24 اردیبهشت در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد. این نمایشگاه به عنوان تنها نمایشگاه مستقل قطعات خودرو در کشور به صورت کاملاً تخصصی، میزبان مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان این بخش به مدت چهار روز در متراژ 9000 مترمربع بود. حضور برند ساپکو و زیرمجموعه های وابسته به آن و توزیع کنندگان و واردکنندگان برندهای برتر قطعات یدکی خارجی از ویژگی های دوازدهمین نمایشگاه قطعات خودرو اصفهان به شمار می رود.

گزارش آخرین دوره نمایشگاه بین المللی قطعات، مجموعه ها و صنایع وابسته خودرو اصفهان
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، مجموعه ها و صنایع وابسته خودرو اصفهان با حضور  115 مشارکت کننده از استان های تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، فارس و همدان و نمایندگی های فروش کشورهای آلمان، هلند، چین، کره جنوبی، فرانسه، ترکیه، ژاپن، سوئیس و سوئد در تاریخ 21 تا 24 اردیبهشت در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد.
این نمایشگاه به عنوان تنها نمایشگاه مستقل قطعات خودرو در کشور به صورت کاملاً تخصصی، میزبان مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان این بخش به مدت چهار روز در متراژ 9000 مترمربع بود.
حضور برند ساپکو و زیرمجموعه های وابسته به آن و توزیع کنندگان و واردکنندگان برندهای برتر قطعات یدکی خارجی ویژگی های دوازدهمین نمایشگاه قطعات خودرو اصفهان به شمار می رود.
قاسم جباری، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در نشست خبری این نمایشگاه که پیش از انجام آئین روبان چینی برگزار شد، با اشاره به اینکه در زمینه تولید قطعات خودرو توانمندی های زیادی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل نبود ارتباطات مؤثر، نتوانسته ایم از تمام توان موجود در این صنعت بهره مند شویم.
وی افزود: در سطح کشور واحدهایی وجود دارند که فعالیت آن ها در سطح بین المللی است اما به دلیل مشکلات سال های گذشته و نوسان اقتصادی، هم اکنون با بخشی از ظرفیت خود کار می کنند.
بدهی شرکت های خودروساز، مشکل بزرگ قطعه سازان
همچنین دبیر خانه صنعت و معدن و تجارت اصفهان در این نشست خبری با تأکید بر اینکه در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، صنایع کشور نیازمند نگاهی ویژه هستند، اظهار کرد: مهم ترین مشکل صنایع قطعه ساز، مطالبات معوق آنان از شرکت های خودروسازی است.
محمدرضا طالبیان تصریح کرد: متأسفانه صنایع قطعه ساز ما به بانک ها بدهکارند و هر روز بر میزان سود ناشی از معوقات آنان افزوده می شود و این جرایم بانکی، بار دیگری بر دوش آنان تحمیل می کند. از طرف دیگر شرکت های خودروساز بدهی های خود را پرداخت نکرده و بابت تأخیر خود سودی نمی پردازند. بنابراین قطعه سازان در شرایط سختی قرار دارند.
وی با گلایه از این که شرکت های خودروساز برخی قطعات مورد نیاز خود را از خارج از کشور و به صورت نقدی خریداری می کنند، بیان کرد: اگر همین روند با قطعه سازان داخلی انجام شود، مشکلات تولید ملی در این بخش مرتفع خواهد شد.  
فعالیت بیش از 200 قطعه ساز در استان اصفهان
در ادامه رییس انجمن قطعه سازان استان اصفهان، با بیان اینکه بیش از 200 قطعه ساز در استان اصفهان فعالیت می کنند، گفت: نزدیک به 70 واحد از این تعداد با خودروسازان بزرگ کشور قرارداد دارند.
ابراهیم احمدی گفت: استان اصفهان پس از تهران و البرز، سومین استان کشور از نظر تولید سالانه قطعات خودرو است و بیشتر واحدهای فعال در این زمینه در شهرستان های گلپایگان، نایین، کاشان و شهرضا فعال هستند. همچنین استان اصفهان نخستین استان کشور در زمینه فروش قطعات تولیدی خودروهای سنگین و تجاری است.
وی وجود نیروی تخصصی و صنعتی در استان اصفهان را مزیت بزرگ این استان در صنعت قطعه سازی عنوان کرد و گفت: استان اصفهان دارای زیربنای صنعتی و تولیدی است و همین مسأله باعث شده این استان توانمندی زیادی در بخش تولید قطعات خودرو داشته باشد اما با وجود این ظرفیت، ضعف تکنولوژی و دور بودن از برندهای مطرح، از نقاط ضعف این استان به شمار می رود.
قطعه سازان خودرو از بازار خارجي غافل مانده اند
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز با اشاره به مشکلات واحدهای قطعه سازی در کشور اظهار کرد: چنان چه قطعه سازان داخلی، کیفیت محصولات خود را به استانداردهای صادراتی رسانده و بازار خارجی را در نظر گرفته بودند، اکنون مشکلات کمتری داشتند.  
محمد مجیری افزود: شرکت های قطعه ساز خودرو باید دقت و کیفیت محصولات خود را برای عرضه به صورت صادرات آماده کنند تا با معوق ماندن پرداختی ها از سوی خودروسازان داخلی، چرخه کاری آن ها متوقف نشود.
وی با اشاره به اینکه همواره در نمایشگاه های قطعات خودرو، تولیدات جدیدی از سوی قطعه سازان به نمایش در می آید، اظهار کرد: این محصولات در نوع خود بی نظیرند و کیفیت بسیار مرغوبی دارند اما متأسفانه از بازارهای جهانی باز مانده اند.
در طول نمایشگاه شرکت مبتکران توسعه و تجارت فیدار که بسیاری از فروشندگان لوازم یدکی خودرو در سطح کشور به ویژه فروشندگان شهر اصفهان در آن عضویت و سرمایه گذاری دارند نیز برند شناسا را که برای معرفی لوازم و قطعات یدکی خودرو با کیفیت ایجاد شده است، معرفی کرد.  
همزمان با روز دوم برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، مجموعه ها و صنایع وابسته خودرو اصفهان همایشی با عنوان "صنعت قطعات خودرو در استان اصفهان" با سخنرانی جمعی از صاحب نظران حوزه اقتصاد و صنعت قطعات خودرو از جمله دکتر سعید لیلاز استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، دکتر احسان خاتمی قائم مقام مدیرعامل شرکت ساپکو و بهروز حق پناه عضو انجمن قطعه سازان استان اصفهان در سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
در این همایش بیش از یکصد نفر از فعالان این صنعت نیز حضور داشته و نقطه نظرات خود را در بخش پرسش و پاسخ رد و بدل کردند.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی اصفهان، رییس انجمن قطعه سازان استان اصفهان، نایب رییس انجمن قطعه سازان استان اصفهان، قائم مقام شرکت ساپکو، مدیران ارشد شرکت ساپکو، دبیر کمیسیون حمایت و جذب سرمایه گذار خارجی اتاق بازرگانی اصفهان، نایب رییس کمیسیون توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان و مدیرعامل شرکت رزم آرا از جمله بازدیدکنندگان شاخص این نمایشگاه بودند.

مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :
    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    5 + 1 = ?

    آخرین مقاله ها