شهرک صنعتی کارگاهی امیر کبیر اصفهان

مطالعات بانک جهانی نشان داده که واحدهای کوچک صنعتی در کشورهای صنعتی و در حال توسعه ، اثرات محسوسی بر اشتغال ، درآمد ملی و نیز دستیابی به رشد متعادل جامعه داشته و نقش مهمی را ایفا کرده اند. سیاست های موفق کشورهای صنعتی و در حال توسعه در ارائه خدمات نرم افزاری مهندسی و کمک به واحد های کوچک صنعتی در راستای افزایش کیفیت و کمیت تولیدات آنها ، باعث شده تا جهش چشمگیر و غیر قابل تصوری در رشد اقتصادی ، فرهنگ صنعتی ، اشتغال مولد پایدار و توسعه صادرات صنعتی این گونه کشورها بوجود آید.
 
مطالعات بانک جهانی نشان داده که واحدهای کوچک صنعتی در کشورهای صنعتی و در حال توسعه ، اثرات محسوسی بر اشتغال ، درآمد ملی و نیز دستیابی به رشد متعادل جامعه داشته و نقش مهمی را ایفا کرده اند.  سیاست های موفق کشورهای صنعتی و در حال توسعه در ارائه خدمات نرم افزاری مهندسی و کمک به واحد های کوچک صنعتی در راستای افزایش کیفیت و کمیت تولیدات آنها ، باعث شده تا جهش چشمگیر و غیر قابل تصوری در رشد اقتصادی ، فرهنگ صنعتی ، اشتغال مولد پایدار و توسعه صادرات صنعتی این گونه کشورها بوجود آید.
در این راستا در سال 1369 شهرک صنعتی امیرکبیر در غرب شهر اصفهان در کیلومتر 8 اتوبان امام خمینی بلوار عطاءالملک در زمینی به وسعت 127 هکتار توسط موسسه ساماندهی صنایع و مشاغل شهری شهرداری اصفهان طراحی و احداث گردید. فاز اول این مجتمع شامل 18 بلوک با تعداد 950 واحد صنعتی فعالیت خود را از اوائل سال 70 شروع و به دنبال آن فاز دوم با تعداد 5 بلوک پس از فاز اول فعال گردید. در حال حاضر فاز سوم شهرک در دست مطالعه و طراحی می باشد.
این شهرک با پوشش بیش از 1200 واحد صنعتی فعال و اشتغال بالغ بر 5000 نفر سهم به سزائی را در اعتلای تولید و صنعت استان و کشور ایفا نموده است.
ازوجوه بارز این شهرک یکی وجود ظرفیت های ارزشمند انسانی خصوصا فارغ التحصیلان دانشگاهی در کنار صنعتگران خبره و پیشکسوت و دیگری قرا گرفتن واحدهای مختلف صنعتی با فعالیت متنوع در کنار یکدیگر می باشد به طوریکه با حداقل جابجایی امکان بهره مندی از توانمندیهای مختلف صنعتی میسر خواهد بود.
این شهرک بسیاری از نیازمندیهای صنعتی کشور از قبیل قطعه سازی ، قالب سازی ، ماشین سازی ، ساخت تجهیزات معدنی و غیره را مرتفع ساخته و زمینه پشتیبانی از صنایع موجود در منطقه از جمله کارخانجات و صنایع بزرگی همچون ذوب آهن و فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی ، نیروگاه ها ، صنایع نظامی و خودرو ، صنایع سیمان و کاشی و غیره را فراهم نموده است                                               .
 
گروه های فعال شغلی در درون شهرک صنعتی امیر کبیر                         
 
گروه فنی و مهندسی
گروه قالبسازان
گروه خدمات آزمایشگاهی
گروه خدمات عملیات سطح و پرداخت کاری
گروه تولید کنندگان
گروه ماشین کاران
گروه تولید کنندگان(ماشین ساز و دستگاه ساز)
گروه ماشین کاران(خدمات سنگ زنی و پولیش)
گروه ماشین کاران(کنترل عددی CNC-NC)
گروه ماشین کاران(خدمات تراشکاری)
گروه خدمات تولیدی
گروه فلزکاران و تجهیزات سازان
گروه فروشگاه های صنعتی
گروه خدمات چاپ و بسته بندی
 
 
ازنقاط جالب شهرک صنعتی امیر کبیر نحوه ساخت ساز کارگاها وساختمان های اداری شهرک میباشد. بافت ساخت ساز امیر کبیر قطعا این شهرک صنعتی را به یکی از منحصر به فردترین شهرک های صنعتی کارگاهی ایران تبدیل نموده است. البته هنر اصفهانی ها در ساخت ساختمان های زیبا این بار در ساخت یک شهر صنعتی نمایان شده است وامیر کبیر به راستی قلب تپنده صنعتی ایران در دل کویر میباشد. مدل کارگاها ودسته بندی در قالب بلوک وفاز وایجاد شرایط برای رشد وکسب درامد برای همه اقشار در این منطقه صنعتی از کار های خدا پسند وانسانی وایرانی میباشد. تمیزی محیط کار وایجاد امکانات فول درشهرک ونزدیکی به مرکز شهر وراه های ورودی وخروجی محل پارک خودروها در بلوک ها ازمحاسن بسیار جالب شهرک صنعتی (شاهپور) سابق است.درواقع تمامی قوانین بنگاهای زود بازده کامل و بدون نقص در شهرک اجرا شده است . ساخت وراه اندازی بلوک های جدید درحال اجرا میباشد وازنقاط جالب در محیط کسب کار این شهرک صنعتی برای ما روحیه خوب وبالای صنعتگران بود . انها بدون دقدقه وحاشیه وبدون توجه به حرف ها یی که ما در مناطق دیگر می شنویم  مشغول کار هستند این صنعتگران بسیار قانع هستند وبه کمی زیادی درامد خود فکرنمی کنند وکلمه خدا شکردر انجا کاملا مشهود است. ای کاش این نوع فکردرهمه جای صنعت کشور ما وجود داشت وان وقت همه بازی ها سیاسی موجود شکل دیگری بخود میگرفت.ومتن نگارش برجام امروزبا کلمات که سنگینی کفه ترازورا بطرف ما می اورد و سخنان افایان نرم تر وبا معنی تر میشد.  بگذریم امیرکبیر براستی مثل نام بزرگ مرد سیاست ایران که در زمان خود باشکوه بود امروز با شکوه است وهمچون نگینی در دل کویر میدرخشد.درخواست ما از دوستان غیر اصفهانی که قصد سفر به اصفهان نصف جهان دارند پس ازبازدید ازمکان های تاریخی خصوصا صنعتگران بازدیدی از این شهرک صنعتی داشته باشندخالی ازلطف نخواهد بود منتظرگزارشات بعدی ما ازسایرمناطق صنعتی کشور باشیداگر قصد معرفی منطقه صنعتی خود هستید باما تماس بگیرید تاما بتوانیم انعکاس دهنده منطقه صنعتی شما باشید منتطریم .      
 
 
روابط عمومی وامور نمایشگاها
 
مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :
    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    2 + 6 = ?

    آخرین مقاله ها