بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت دو ساعت از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کردند. در این نمایشگاه، دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه های طراحی و ساخت پهپادها، سامانه های موشکی ضدناو و بالستیکی و ضد سپر موشکی، سامانه های پدافندی و انواع رادارها و مراکز کنترل فرماندهی به نمایش گذاشته شده بود.
بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت دو ساعت از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو بازدید کردند.
در این نمایشگاه، دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه های طراحی و ساخت پهپادها، سامانه های موشکی ضدناو و بالستیکی و ضد سپر موشکی، سامانه های پدافندی و انواع رادارها و مراکز کنترل فرماندهی به نمایش گذاشته شده بود.
بخش مربوط به پیشرفت ها و دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در عرصه ساخت و طراحی انواع پهپادها اولین سالنی بود که فرمانده کل قوا از آن بازدید کردند. در این قسمت، پهپادهای شاهد ۱۲۹، شاهد ۱۲۵ و شاهد ۱۲۱ و سیستم های هدایت و کنترل و موتور پرنده های هدایت پذیر از راه دور، که بدست متخصصان و کارشناسان داخلی طراحی و ساخته شده اند، ارائه شده بود.
نمایش پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز RQ۱۷۰ غنیمتی و ساخت مدل بومی آن از مهمترین بخش های این نمایشگاه بود. متخصصان نیروی هوافضای سپاه در مدت حدود دو سال توانسته اند، پهپاد فوق پیشرفته RQ۱۷۰ آمریکا را مهندسی معکوس کنند. در بازدید رهبر انقلاب اسلامی از مراحل بازسازی این پهپاد فوق پیشرفته، چگونگی چیدمان اجزاء مهم RQ۱۷۰ از جمله چگونگی بازسازی اطلاعات ذخیره شده از اهداف، شناسایی شبکه ارتباط ماهواره ای مورد استفاده، شناسایی و تحلیل رادار گریزی، استخراج و بازسازی نرم افزار هدایت و کنترل کامپیوتر پرواز، و تعمیر و راه اندازی موتور هواپیما تشریح شد.
سالن مربوط به موشک های زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه دومین قسمتی بود که فرمانده کل قوا از آن بازدید کردند. در این بخش، انواع موشک های ضد ناو و بالستیکی، موشکهای زلزال، خلیج فارس، زلزال بارشی، هرمز ۱ و ۲، کروز، فجر ۵، رعد ۳۰۱ و سجیل که مراحل مختلف تولید آنها از ایده تا تولید بدست متخصصان داخلی انجام شده است، ارائه شده بودند.
همچنین امروز با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از سامانه پدافندی سوم خرداد که بدست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد. این سامانه پدافندی که طراحی و ساخت آن یک سال و نیم طول کشیده، دارای برد ۵۰ کیلومتر است و همزمان چهار هدف را رهگیری و همزمان هشت موشک را شلیک می کند.
سامانه پدافندی طبس، مرکز کنترل فرماندهی، انواع سامانه های پدافندی رعد ۱ و ۲ و انواع رادارها، از دیگر دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه بود که در نمایشگاه ارائه شده بودند.
انواع رادارها از جمله رادارهای بشیر و کاوش، مراکز کنترل فرماندهی و جنگ الکترونیک از دیگر توانمندیهای نیروی هوافضای سپاه بود که مورد بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.
 
رهبر انقلاب اسلامی بعد از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در جمع فرماندهان عالی سپاه و ارتش و تعدادی از فرماندهان و متخصصان و کارشناسان نیروی هوافضای سپاه، بازدید از این نمایشگاه را بسیار شیرین و فراموش نشدنی خواندند و تاکید کردند: مهمترین درس این نمایشگاه، اثبات استعداد و توانایی ملت ایران برای ورود به میدان های دشوار و میدان هایی است که دشمن قصد ممنوع الورود کردن آنها را دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این نمایشگاه به همه ما مسئولان پیام اقتدار و توانایی درونی را می دهد و اعلام می کند که «ما می توانیم».
ایشان با اظهار گلایه از توجه جدی نکردن برخی مسئولان به پیام اقتدار و توانایی درونی خاطر نشان کردند: متاسفانه در برخی از بخش ها مدیران ما این پیام را درک نمی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی «استعداد، توانایی و عزم» را مهمترین عامل اقتدار دانستند و گفتند: در طول سال های گذشته، در هر بخشی که بر آن متمرکز شدیم و عزم صاحبان عزم را متوجه آن کردیم، به نتیجه رسیدیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: من همواره طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده و هستم و توصیه همیشگی من به مسئولان این بوده که در سیاست خارجی و مبادلات بین المللی هرچه تلاش و ابتکار وجود دارد به کار بندند اما نباید نیازمندی های کشور و برخی مسایل همچون تحریم ها، به مذاکره گره زده شود.
 ایشان تاکید کردند: مسئولان باید موضوع تحریم را به طریق دیگری حل کنند.
 رهبر انقلاب اسلامی نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه را نمونه ای عملی از استعداد و توانایی ملت ایران و جمع کردن عزم صاحبان عزم و توانایی پیشرفت در کشور دانستند و خاطر نشان کردند: «باید بدانیم که می توانیم».
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه عمده مشکل ملت ها، اطلاع نداشتن از توانایی خود است، افزودند: مشکل ملت ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این بود که نمی دانست، می تواند، همانطور که امروز هم هنوز برخی نمی دانند که می توانیم!
ایشان مجموعه‌ی جوان و مبتکر نیروهای مسلح را الگویی برای همه بخش های مختلف کشور دانستند و گفتند: ما در زمینه های اقتصادی نیز می توانیم با تکیه بر توانایی ها و استعدادهای درونی خود بسیاری از گره ها را باز کنیم و در قبل هم این موضوع تجربه شده است.
رهبر انقلاب اسلامی دلیل اصلی دشمنی ها را استقلال ملت ایران و پایبندی به اسلام و قرآن خواندند و افزودند: اسلام و قرآن، ملت های مسلمان را به ایستادن بر روی پای خود و تکیه بر هویت اسلامی - انسانی و حسن ظن به خداوند متعال و تسلیم نشدن در مقابل ظلم و غارتگری زورگویان بین المللی دعوت می کند، بنابراین تا وقتی که ملت ایران بر اسلام و قرآن و هدف های والای خود پای می فشارد، دشمنی های جبهه استکبار ادامه خواهد داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: جبهه استکبار تلاش دارد تا ملت ایران را به زانو درآورد و وادار به عقب نشینی کند اما قطعا به این هدف نخواهند رسید.
ایشان با اشاره به اظهارات غیر عاقلانه و غیر هوشمندانه طرف غربی در مذاکره با ایران، بخصوص تاکید بر محدود شدن توان موشکی کشور، خاطر نشان کردند: آنها درحالی توقع محدود شدن برنامه موشکی ایران را دارند که دائما در حال تهدید نظامی ایران هستند، بنابراین چنین توقعی، احمقانه و ابلهانه است.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رفتارهای غیر عقلانی طرف مقابل نشان دهنده شکست قطعی آنها در برابر ملت ایران است، گفتند: نیروی هوافضای سپاه باید کارها و برنامه های خود را با دقت به پیش برد و به حد کنونی نیز راضی نباشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه نیروی هوافضا باید تولیدات خود را به مرحله تولید انبوه برساند، خاطر نشان کردند: این موضوع یک وظیفه است و همه مسئولان نظامی باید در این جهت تلاش کنند و مسئولان دولت نیز پشتیبانی از این موضوع را باید جزو وظایف اصلی خود بدانند.
ایشان با اشاره به ادامه پیشرفت های دشمن همزمان با پیشرفت های کشور، افزودند: باید بگونه‌ای برنامه ریزی شود که فاصله ها کم شود و در مواردی هم که فاصله ها کم است، از طرف مقابل پیشی بگیریم.
فرمانده کل قوا در پایان سخنان خود این نکته را متذکر شدند که باید در کنار تکیه بر استعدادهای درونی و بالفعل کردن ظرفیت ها و استعدادها، از خداوند متعال نیز کمک گرفته شود و هیچگاه از درخواست برای مدد و هدایت الهی غفلت نشود.
 
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی سردار سرتیپ حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از دستاوردهای این نیرو در عرصه های موشکی، پهپادها، پدافندهای هوایی و رادارها و مراکز کنترل فرماندهی ارائه کرد و گفت: متخصصان و کارشناسان نیروی هوافضای سپاه بر تحریم ها و موانع فنی و تکنیکی فایق آمده اند بگونه ای که امروز توان موشکی ایران در رتبه اول منطقه و در رتبه هفتم جهان است.
وی تاکید کرد: نمایشگاه امروز بخش کوچکی از توانمندی های پاسداران اسلام و کشور است و اگر دشمن دچار هرگونه خطا و اشتباهی شود، درس های فراموش نشدنی به او داده خواهد شد.
سردار حاجی‌زاده افزود: نیروهای مسلح در بخش نظامی با بهره‌مندی از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا از تحریمها عبور کردند و امید است سایر مدیران و افسران عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی نیز بتوانند با الگو گرفتن از این شیوه‌های موفق بر تحریمها و تهدیدهای دشمن غلبه کنند.
همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به ستاد فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور بر مزار شهدای گمنام ضمن قرائت فاتحه برای شهدای دفاع مقدس، علوّ درجات مسئلت کردند.
 
مطالب مرتبط
    تنظیمات
    این پرونده را به اشتراک بگذارید :
    Facebook Twitter Google LinkedIn

    یادداشت کاربران
    درج یک یادداشت :
    نام کاربری :
    پست الکترونیکی :
    وب :
    یادداشت :
    کد امنیتی :
    8 + 8 = ?

    آخرین مقاله ها