تب ساخت cnc در ایران

تب ساخت cnc در ایران - احتیاط کنید

موضوعی که در سالهای اخیر، جو سنگینی در صنعت کشور و فارغ التحصیلان دانشگاه ایجاد کرده است، موضوع ساخت دستگاه cnc ست.
متاسفانه اکثر سایتها و وبلاگ های مرتبط با cnc ، ساخت دستگاه را توصیه میکنند و آموزش میدهند. این موضوع وقتی تاسف بار میشود که بازخورد آن در جامعه ، افراد بسیاری ست که با ورود به عرصه ی ساخت cnc ، دچار شکست و سرخوردگی میشوند.
در اکثر آموزش های ساخت cnc ، این کار ساده و روتین توصیف میشود. مهندسان و نیروهای فنی جامعه هم پس از مطالعه ی این مطالب ساده و سپس مقایسه با برآورد سود بالای ساخت cnc ، دچار خوش بینی کاذب شده دهانشان می افتد و اقدام به ساخت cnc مینمایند.


دوستان بسیاری دارم که در این دام گرفتار شده اند و با سرخوردگی و ضررهای بسیار کنار کشیده اند.
دوستان عزیز مراقب باشید. ساخت cnc کار چندان ساده ای هم نیست. اینکه چند نرم افزار CAD/CAM را بدانیم نه تنها کافی نیست که در بسیاری از موارد لازم هم نیست.
من به تعداد چند برابر cncسازها، شکست خورده ی cnc میشناسم.


تفاوت "اپراتوری cnc" با "ساخت cnc" ، مانند تفاوت "رانندگی خودرو" با "ساخت خودرو" است.




ماشین سازی تخصص و حرفه ی پیچیده ای ست. ماشین سازی علوم مهندسی مکانیک ، مواد ، برق و صنایع را به اضافه ی تکنیک های ورقکاری و ماشین کاری و جوشکاری و مونتاژ و رنگ و از همه مهمتر شناخت بازار خرید تجهیزات اولیه و فروش محصول را میخواهد.
و متاسفانه ما همه ی تخصص های مهم فوق را رها کرده ایم و چسبیده ایم به یادگیری نرم افزارهای CAD/CAM و بلافاصله بعد از یادگیری این نرم افزارها میخواهیم دستگاه cnc بسازیم.
قبل از ساخت cnc وقتی همه ی سایت ها و کتاب ها و وبلاگ ها را خواندید، کلاس ساخت cnc رفتید و با cnc سازها مشورت کردید، یکی از افرادی که در این کار شکست خورده را هم پیدا کنید و با او مشورت کنید.
همه ی موارد فوق با خوش بینی بیان شد. اگر در مسیر ساخت دستگاه cnc به تور افراد کلاه بردار و سودجو بیفتید که در این صنف کم هم نیستند، دچار مشکلات چندین برابری میشوید!
افرادی که برای تامین منافع خود به راحتی شما را در باتلاق رها میکنند و بدون در نظر گرفتن کم تجربگی شما ، کالای غیر کاربردی خود را با قیمت بالا و بدون پشتیبانی به فروش میرسانند. البته به راحتی این عمل خود را توجیه میکنند و در واقع هم مقصر کسی ست که بدون تخصص و تجربه وارد عرصه ای میشود.



شاید بگویید ، این که فقط بیان مشکل بود، راه حل چیست؟ برای cnc ساز شدن چه پیش نیازهایی لازم است؟

** اگر یک cnc برای کار خودتان میخواهید که فقط بخرید. ( راهنمای خرید دستگاه cnc )

** اگر قصد دارید برای تحقیقات و یادگیری cnc بسازید به عنوان کارآموز با cnc سازهای موفق کار کنید.

** اگر میخواهید شغلتان سازندگی cnc باشد، ابتدا زمینه ی تخصصی خود را انتخاب کنید. چوب، طلا، سنگ، صنعتی (تراش ، فرز) ، شیشه ، فوم و ..... زمینه هایی ست که میتوانید انتخاب کنید. حتما تخصصی شوید و یکی از موارد را انتخاب کنید.

سپس در آن رشته مدتی کار کنید. بعد یک cnc همان رشته را بخرید. بعد با آن cnc مدتی کار کنید. سپس دوره های تخصصی ساخت cnc را بگذرانید. بازاریابی کنید و برای دستگاهی که خواهید ساخت مشتری پیدا کنید و سپس اقدام به ساخت cnc نمائید.

برای اولین cnc که ساخته اید هم فقط هزینه در نظر بگیرید و منتظر هیچ سودی نباشید.
امیدوارم همه ی مراحل فوق را با موفقیت طی کنید و یک cnc ساز حرفه ای و پولدار شوید.

احتیاط کنید!
 

مطالب مرتبط

: 1392/07/13     : 4712 : 1    : 9 شما نیز به این مطلب امتیاز دهید :
تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn

یادداشت کاربران
  • Guest [a.rouzbahani52(at)yahoo.com]
    0 Like disLike 0
    بسیار سپاسگزارم. من در شرف اقدام به ساخت cnc بودم. با این مقاله شما ترجیح میدهم با احتیاط وتحقیق خیلی بیشتری اقدام کنم.
درج یک یادداشت :
نام کاربری :
پست الکترونیکی :
وب :
یادداشت :
کد امنیتی :
1 + 1 = ?

آخرین مقاله ها